Age of Empiers III

By admin on poniedziałek, marzec 30, 2009

0 Comments

Filed Under: Macintosh, PC

Producent: Ensemble Studios
Wydawca: Microsoft Game Studios
Dystrybutor: CD Projekt
Premiera Świat: 18 października 2005
Premiera PL: 01 grudnia 2005
Platformy: PC, Macintosh

Grafika:
„Naszym pierwszym zadaniem było odtworzenie bogactwa szczegółów z Age of Empires II: The Age of Kings. Na początku staraliśmy się po prostu odtworzyć fascynujące realia czasowe Age of Empires III, ale ten pomysł szybko rozwinął się i zapragnęliśmy stworzyć najlepiej wyglądającą grę wszechczasów. Dzięki takim szczegółom, jak oszałamiające efekty wody czy setkom bitewnych animacji poczujesz się tak, jakbyś sam był w Nowym Świecie.
Tone mapping – technologia ta pozwala na równoważenie kolorów wyświetlanego obrazu w czasie rzeczywistym. Dzięki temu gra pełna jest ciepłych kolorów, a kontrastowe zestawienie dynamicznie renderowanych jasnych punktów z ich ciemniejszymi odpowiednikami (np. w cieniach) sprawia, że obraz wygląda „jak żywy”.
Światła i cienie – w Age of Empires III słońce świeci cały czas, więc ważnym jest, aby również oświetlenie i cienie były wzbudzającym podziw widokiem. Jednostki i budynki, w zależności od pozycji słońca, rzucają cienie zarówno na podłoże jak i inne jednostki. Zastosowanie HDR (High Dynamic Range) pozwala nam zaprezentować błyszczące promienie słońca odbijające się od mocno reflektującego podłoża.
Bump and specular mapping – woda połyskuje jak prawdziwa woda. Metal błyszczy jak prawdziwy metal. Te zaawansowane technologie pozwalają na wyświetlanie obrazów o jakości i poziomie uszczegółowienia znacznie wyższym, niż widzieliśmy do tej pory w strategiach czasu rzeczywistego.
Woda – uznaliśmy, że wierne zobrazowanie realistycznych efektów wody w grze jest tak ważne, że poleciliśmy jednemu programiście zajmowanie się wyłącznie tą sprawą. Dzięki temu masz okazję zobaczyć bogatą w szczegóły wodę, która pieni się przy brzegu, faluje i wygląda jak prawdziwa. Ponadto odbicia zmieniają się zależnie od kąta patrzenia, położenia słońca i ruchów samej wody. Ostateczny efekt naprawdę zapiera dech w piersiach.
Klify i koryta rzeczne – zamiast zwyczajnego poszerzania obszaru rozgrywki, zdecydowaliśmy się na nadanie geometryczności odwzorowanym terenom, co pozwala na dodanie realistycznych nawisów i klifów, charakterystycznych dla rzeźby południowo-zachodniej Ameryki. Za pomocą tego systemu tworzone są także mapy losowe.”

Kampania:
„W tej pełnej akcji i przygody opowieści, gracz wcieli się w Morgana Black’a i jego rodzinę borykając się na nieprzyjaznych pustkowiach z tajemiczą organizacją, przybyłą aż z Europy.
W ciągu 24 misji, podzielonych na 3 akty, Morgan Black i jego potomkowie będą pomagali Aztekom w odpieraniu hiszpańskiej konkwisty, walczyli po stronie Francji i Indian w wojnie przeciwko Brytyjczykom oraz wspierali Simona Bolivar’a w poprowadzeniu rewolucji w Ameryce Południowej.”

Metropolie (Home Cities):
„Ten nowy, rewolucyjny element w mechanice gry będzie włączony w każdy aspekt gry w Age of Empires – od Kampanii po grę Wieloosobową – i jest to na pewno coś, czego nigdy wcześniej nie widziałeś.
Zupełnie jak postać w grze RPG, która zachęca do ciągłego rozwijania jej możliwości, twoja Metropolia jest równie ważnym wsparciem dla twoich poczynań w Nowym Świecie. Podczas gry, Metropolia daje możliwość regularnego przysyłania zasobów lub wojska.
Jesteś dowódcą swojej kolonii, ale twoje sukcesy odbijają się chwałą w Europie. Im więcej i im lepiej grasz, tym potężniejsze staje się twoje główne miasto. Co jakiś czas masz możliwość ulepszenia lub modyfikowania swojej Metropolii.
Ulepszaj swoje miasto odblokowując nowe typy jednostek i budynków albo usprawniając już dostępne.
Rozwijaj swoje drzewko technologiczne w sposób, który najwierniej odzwierciedla twój styl gry – inwestuj we flotę wojenną, stosunki z Indianami, kawalerię, artylerię lub ekonomię.
Upiększaj swoje miasto zmieniając wygląd budynków, pogodę, a nawet obywateli, którzy chodzą, pracują i występują na jego ulicach.
W ciągu gry, tak samo jak pomiędzy kolejnymi potyczkami, masz możliwość odwiedzenia swojej Metropolii by podejrzeć jej mieszkańców wykonujących codzienne czynności lub uzyskać opinię na temat swoich działań, zaplanować kolejny ruch lub, zwyczajnie, popodziwiać piękno zachodu Słońca.”

Tryb multiplayer:
„Niezależnie od tego czy szukasz szybkiej potyczki, czy też zamierzasz przedyskutować swoją strategię z innymi graczami, znajdziesz to wszystko (i dużo więcej) w portalu trybu Multiplayer Age of Empires III.
Tutaj możesz:
– zagrać przy pomocy bezustannie rozwijanej Metropolii, która będzie rosnąć w siłę i dawać tym więcej opcji, im więcej czasu poświęcisz grze
– konkurować z innymi graczami w trybie rankingowym
– poszukiwać graczy do swojego klanu i rozmawiać z innymi po skończeniu potyczki
Fani znanego z Age of Mythology rozwiązania „Quick Search” nadal będą mogli szybko wyszukiwać sesje, podczas gdy reszta graczy, szukająca czegoś bardziej wyrafinowanego, będzie mogła wyszukać rozgrywkę o takich opcjach, jakie im pasują.”

Walka:
Age of Empires III daje niespotykaną dotąd kontrolę nad poczynaniami oddziałów gracza na polu bitwy:
Więcej jednostek pod twoją komendę – będziesz mógł dowodzić nie tylko ogromną ilością różnych typów piechoty, kawaleri i artylerii, ale także amerykańskich tubylców, najemników i potężnych okrętów.
Wiele formacji bojowych – możesz ustawiać zołnierzy w formacje zależnie od ich mocnych i słabych stron lub ustawić automatyczne formowanie jednostek, które komputer dobierze w zależności od sytuacji:
– Salwa – oddziały strzeleckie (np. muszkieterowie) będą ostrzeliwać wroga regularnymi salwami.
– Szturm – twoi żołnierze wbiegają w oddział wroga atakując go z niewyobrażalną siłą za pomocą szabel czy bagnetów. Dzięki temu manewrowi zadasz przeciwnikowi ogromne obrażenia, ale również uczynisz swoje jednostki bardziej wrażliwymi na atak.
– Ostrzał – twoi wojownicy osłaniają działa, podczas gdy te będą raziły szeregi wroga. Dostępne tylko wtedy, gdy posiadasz artylerię w oddziale.
Bitwy łatwiejszymi w opanowaniu – cały czas zachowujesz pełnię kontroli nad pojedynczymi jednostkami, ale ustawiając je w formacje będzie ci łatwiej określić, kto wygrywa starcie.
Fizyka w czasie rzeczywistym – oddziały piechoty trafione z artylerii zostaną wyrzucone w powietrze niczym szmaciane lalki, czasem lądując u stóp klifu na którym przed chwilą stały lub w wodzie. Kule armatnie odbijają się od ziemi i rykoszetują.
Szczegółowe efekty destrukcji – dachówki, okiennice czy nawet całe wieżyczki będą odlatywały od budynków i uderzały w ziemię lub wpadały do pobliskiego zbiornika z wodą. Efekty te generowane są w czasie rzeczywistym, przez co każdy budynek zawsze rozpadnie się w inny sposób – bez wzgędu na to, ile razy to zobaczysz.
Unikalne animacje – dzięki setkom specjalnych animacji walki, nigdy nie zobaczysz dwa razy takiej samej bitwy.

No Comments for this post

No comments yet.

Leave a comment

Name (required) Comment
Mail (required)
Website