Far Cry
Producent: Crytek
Wydawca: Ubisoft
Premiera Świat: 23 marca 2004
Premiera Polska: 10 maja 2004
Platformy: PC
Far Cry – gra komputerowa FPS, wyprodukowana przez Crytek Studios oraz wydana przez Ubisoft w 2004 roku.
Gra opowiada o eks-żołnierzu Sił Specjalnych Jacku Carverze, który po odejściu z jednostki utrzymywał się z oferowania transportu łodzią. Został wynajęty przez dziennikarkę Valerie Constantine, która chciała zobaczyć jeden z archipelagów Mikronezji. W czasie rejsu ich łódka zostaje zniszczona przez rakietę wystrzeloną z plaży, dziennikarka znika, a on sam ledwo uchodzi z życiem. Świadomość odzyskuje w bunkrze, z którego jak najszybciej musi się wydostać i dowiedzieć się za sprawą pierwszego kontaktu w grze, tajemniczego Harlana Doyle’a, co tu robi oraz jak może przetrwać.
Studio Crytek do stworzenia Far Cry’a i zaistnienia w świecie gier komputerowych wykorzystał autorski, nowoczesny silnik graficzny CryENGINE, pozwalający na wyświetlenie dużej połaci terenu otwartego z bardzo wysokiej jakości teksturami, oferujący fizykę pozwalającą na przesuwanie bądź niszczenie dużej ilości elementów na planszy (aczkolwiek nie można demolować terenu z drzewami, wszystko inne jest dosyć plastyczne i możliwe do zburzenia). AI przeciwników też ma wysoką jakość: najemnicy, będący głównymi przeciwnikami gracza, potrafią oflankować gracza, wzywać innych na pomoc, korzystać z osłon, reagować na różne odgłosy i porozumiewać się ze sobą. Snajperzy starają się pozostać niezauważonymi przez gracza, rażąc go z dużych odległości. Robotnicy natychmiast zawiadamiają najemników w obliczu zagrożenia bezpieczeństwa itp. Mutanty zaś (jak się okazuje – stworzone przez kontrowersyjnego naukowca Kriegera) przeprowadzają jeden szybki, skuteczny atak, mający na celu szybkie zabicie bohatera. Wraz z grą udostępniono narzędzie CryEngine Sandbox tworzące własne mapy i mody do gry.
No Comments for this post
No comments yet.
Leave a comment